Hierbij combineren we online hulp met face-to-face contacten. Dit levert hele mooie reacties op die we graag met u willen delen.
"Het lijkt of we meer durven te zeggen over ons gevoel als we chatten, alsof dat makkelijker is. Het is heel ongedwongen, niet zo stijf en officieel..."
"We kunnen nu direct aangeven wanneer er iets is en er komt direct een antwoord. We hoeven niet een hele week te wachten totdat er een gesprek gepland is."
"We waren eens aan het chatten toen ons kind heel vervelend deed. Toen hebben we via de chat tips en adviezen gekregen. Dat was heel fijn we konden het gelijk uitvoeren."
"Ik heb ADHD en ben vaak chaotisch in gesprekken. Daarom is mailen wanneer ik een rustig moment heb heel fijn. Het helpt mij beter dan dat de hulpverlener iedere week zou komen of zou bellen, want dan word ik heel zenuwachtig en zeg ik allemaal verkeerde dingen."
"Ik heb al zoveel afspraken met tig hulpverleners. Ik ben blij dat ik niet NOG iemand over de vloer krijg. Dat iedereen dit maar deed!"
"Ik vind chatten niet fijn, mailen wel. Dan kan ik rustig nadenken over datgene wat de hulpverlener gemaild heeft en hoef ik niet gelijk een antwoord terug te zeggen."
"Echt super! Wanneer de kinderen bijv. aan het spelen zijn, kan ik ff een vraag stellen. Heel snel krijg ik dan antwoord of de hulpverlener zegt wanneer ze tijd heeft om mij te bellen. Soms chatten we zomaar een half uur en dan kan ik weer verder."
"Ik heb op deze manier helemaal niet het gevoel dat ik zware hulpverlening heb, terwijl dat natuurlijk wel zo is."
"Chatten is snel en ongedwongen en ik word goed geholpen!"
"De hulpverlener vraagt wat het beste bij mij past. Dat ben ik totaal niet gewend, er is aandacht voor mij!"
"De hulpverlener mailt mij na een huisbezoek wat we besproken hebben en waar ik mee aan de slag ga. Dat is heel fijn, dan kan ik het rustig nalezen en weet ik weer waar ik op moet letten."
"Ik vind het mailen en chatten een hele natuurlijke manier. Er zit geen dwang. Ik mag er rustig over nadenken en wanneer het mij uitkomt, kom ik erop terug. Af en toe een gesprek thuis is wel ook fijn. Soms gebeurt er zoveel dat je het niet opgeschreven krijgt en dan is een gesprek beter."
"Ik heb het gevoel dat ik altijd een beroep kan en mag doen op de hulpverlener. Dat geeft een veilig gevoel en het gekke is dat ik het juist niet doe. Ik heb het niet nodig om vaker een beroep te doen op de hulpverlener. Misschien ook wel omdat we online heel snel to the point komen."
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze Entree