Als je onze hulp nodig hebt, hoe werkt dat dan? Wie verwijst je naar Rubicon?
En kun je ook zelf naar Rubicon toe gaan?
Op deze pagina geven we je daar antwoord op.
Vragen? Onze Entree helpt je verder!
BEL ONS OP +31 (0)475 588 400 (optie 1)
Als je onze hulp nodig hebt, hoe werkt dat dan? Wie verwijst je naar Rubicon?
En kun je ook zelf naar Rubicon toe gaan?
Op deze pagina geven we je daar antwoord op.
Vragen? Onze Entree helpt je verder!
BEL ONS OP +31 (0)475 588 400 (optie 1)
Om bij Rubicon te komen, heb je een verwijzing nodig van een gemeente, een Centrum Jeugd en Gezin, de (huis)arts of een andere gecertificeerde instelling. Zij beslissen welke hulp je bij ons krijgt. In een gesprek met jou en je ouders kijken we dan hoe we jou het beste kunnen helpen. We maken afspraken en besluiten welke doelen we willen bereiken. Dat schrijven we dan allemaal op in jouw ‘hulpverleningsovereenkomst'.
Na een paar maanden hebben we weer een gesprek. We bekijken dan hoe het met je gaat. Heb je je doelen al bereikt? Zijn er misschien andere afspraken nodig? Klopt je hulpverleningsovereenkomst nog? Meestal is het nodig om je hulpverleningsovereenkomst wat aan te passen. En dat doen we dan ook.
Als de hulp waarvoor je naar Rubicon bent gekomen, stopt, kijken we hoe het met je gaat. We stellen dan een aantal vragen: kan de hulp stoppen? Moet de hulp veranderen? Of moet de hulp op dezelfde manier doorgaan? Hierover beslist degene die je heeft doorverwezen, samen met jou en je ouders.
Vragen? Onze Entree helpt je verder!
BEL ONS OP +31 (0)475 588 400 (optie 1)